رکوردبیشترین جهش یک روزه وال‌استریت ثبت شد/رشد۱۰۰۰واحدی داوجونز

شب گذشته ، پس از این که گزارش رکورد زدن فروش خرده‌فروشی‌ها در فصل تعطیلات، نگرانی‌ها در مورد سلامتی اقتصاد را کاهش داد، شاخص داوجونز جهش دیروز خود را به بیش از ۱۰۰۰ واحد رساند

به گزارش راهبرد بانک،به نقل از رویترز، دیشب ، پس از این که گزارش رکورد زدن فروش خرده‌فروشی‌ها در فصل تعطیلات، نگرانی‌ها در مورد سلامتی اقتصاد را کاهش داد، شاخص داوجونز جهش دیروز خود را به بیش از ۱۰۰۰ واحد رساند که چنین جهش یک روزه‌ای، در تاریخ وال‌استریت بی‌سابقه است.

به دنبال سقوط سنگین سهام در شب کریسمس، با تغییر گرایش سرمایه‌گذاران در مورد طیف گسترده‌ای از سهام گوناگون، شاخص‌ها جهش کردند. با بسته شدن بازارها، داو، اس‌اندپی و نزدک، بزرگترین سود یک روزه خود در حدود ۱۰ سال اخیر را ثبت کردند.

در جلسه معاملاتی دراماتیک دیشب، اس‌اندپی ۵۰۰، در ابتدا، بیش از پیش به محدوده تحمل تکنیکال خود سقوط کرد، قیمت‌های نفت جهش کرد و حال‌وهوای بازارها برای دارایی‌های ریسک‌دارتر مانند سهام، بهبود یافت و باعث جهش ۶.۲ درصدی سهام انرژی شد.

داده‌های مسترکارت نشان داد که میزان فروش فصل تعطیلات امسال در آمریکا، ۵.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که این بیشترین میزان رشد در ۶ سال گذشته است. شاخص خرده‌فروشی اس‌اندپی ۷.۴ درصد بالا آمد. در این میان سهام آمازون رکورد زد و ۹.۴ درصد جهش کرد.

میانگین صنعتی داوجونز ۱۰۸۶.۲۵ واحد یا ۴.۹۸ درصد جهش کرد و به ۲۲۸۷۸.۴۵ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ با جهشی ۱۱۶.۶ واحدی یا ۴.۹۶ درصد جهش کرد و در ۲۴۶۷.۷ واحدبسته شد. کامپوزیت نزدک از همه فراتر رفت و با جهشی ۳۶۱.۴۴ واحدی یا ۵.۸۴ درصدی به ۶۵۵۴.۳۶ واحد رسید.

رکورد تاریخی جهش یک روزه شاخص داوجونز، ۹۳۶.۴۲ واحد بود که در ۱۳ اکتبر ۲۰۰۸ ثبت شده بود، آن هم در دوره‌ای که تحت بحران اقتصادی بزرگ جهانی، بازارها هر روز نوسان شدیدی را تجربه می‌کردند. در دو جلسه بعد از آن سود، شاخص داوجونز بیش از ۸۰۰ واحد سقوط کرد.

منبع :مهر