دلار در کانادا سقوط کرد

تشدید جنگ در اوکراین باعث شد تا دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی خود کاهش یافت و در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفت و بازارهای سهام در سطح جهانی سقوط کردند.

به گزارش راهبرد بانک: به نقل از رویترز، کارفرمایان ایالات‌متحده در ماه فوریه افراد بسیار بیشتری از آنچه انتظار می‌رفت را استخدام کردند و بازار کار را به حداکثر اشتغال نزدیک‌تر کرد. کانادا حدود ۷۵ درصد از صادرات خود از جمله نفت را به ایالات‌متحده ارسال می‌کند.

نظرسنجی رویترز نشان داد که دلار کانادا در سال آینده تقویت خواهد شد زیرا افزایش قیمت کالاها چشم‌انداز اقتصادی داخلی را تقویت و بانک کانادا نیز بهره را بیشتر خواهد کرد اما سود برای لونی کمتر از آنچه قبلا تصور می‌شد خواهد بود. لونی با ۰.۷ درصد کاهش در ۱.۲۷ دلار یا ۷۸.۲۹ سنت آمریکا معامله شد که بزرگ‌ترین کاهش از سوم ژانویه تاکنون است.

این ارز به ضعیف‌ترین سطح خود رسید و در مسیر کاهش ۰.۵ درصدی قرار داشت. بازده اوراق قرضه دولتی کانادا در سراسر منحنی پایین‌تر بود و این حرکت در خزانه داری ایالات متحده را دنبال می کرد. شاخص ۱۰ ساله با ۷ واحد کاهش به ۱.۷۰۸ درصد رسید.

اداره آمار کانادا عنوان کرد: ارزش مجوزهای ساختمانی کانادا در ژانویه نسبت به دسامبر ۸.۸ درصد کاهش یافته است و  تحلیلگران انتظار افزایش دو درصدی را داشتند.