دفتر تجاری آمریکا به دنبال دسترسی به بازار کشاورزی اروپاست

واشنگتن در طول مذاکرات پیش‌رو به دنبال دسترسی جامع به بازار اروپا برای فروش محصولات کشاورزی ازطریق کاهش یا حذف تعرفه‌های واردات خواهد بود.

به گزارش راهبرد بانک ،به  نقل از اسپوتنیک، دفتر نماینده تجاری آمریکا در خلاصه‌ای از اهداف مذاکرات خود اعلام کرد که واشنگتن در طول مذاکرات پیش‌رو به دنبال دسترسی جامع به بازار اروپا، برای فروش محصولات کشاورزی، با کاهش یا حذف تعرفه‌های واردات، خواهد بود.

 در اوایل این هفته نماینده تجاری کمیسیون اروپا، سیسیلیا مالمستروم، گفت که طرف اروپایی در طول مذاکرات تجاری هفته گذشته، صراحتا به نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر، گفته‌اند که مذاکرات تجاری آمریکا و اروپا بر روی کالاهای صنعتی تمرکز خواهند داشت نه کالاهای کشاورزی.

 در گزارش دفتر نماینده تجاری آمریکا آمده است که واشنگتن در این مذاکرات به دنبال برداشتن موانع غیر تعرفه‌ای و قوانین محدودکننده اتحادیه اروپا، برای کالاهای کشاورزی آمریکا خواهد بود.

 همچنین در این گزارش آمده است که آمریکا به دنبال دسترسی جامع بدون تعرفه کالاهای صنعتی آمریکا، شامل پارچه و لباس، به بازار اتحادیه اروپا، خواهد بود.

 سال گذشته تنش‌های تجاری بین آمریکا و اروپا، پس از این بالا گرفت که اتحادیه اروپا از آمریکا در سازمان تجارت جهانی برای وضع تعرفه بر واردات فلزات، شکایت کرد. این تعرفه‌ها ۷.۳ میلیارد دلار از واردات فلزات از اروپا را متأثر کرده بود.

 اتحادیه اروپا با وضع تعرفه بر واردات ۳.۳ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی، تلافی کرد. این کالاها شامل فولاد، محصولات کشاورزی، مواد غذایی، کالاهای اداری، لوله و لباس، بودند

منبع :مهر