تفاهم نامه همکاری بانک تجارت و صندوق ضمانت صادرات ایران

بانک تجارت و صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور توسعه تامین مالی و ارایه خدمات صادراتی بانک با پوشش صندوق تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش راهبرد بانک،به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، این تفاهم نامه با هدف افزایش سهم صادرات از مجموع تسهیلات اعطایی بانک و توسعه تامین مالی صادراتی از طریق اعتبار فروشنده توسط بانک با پوشش صندوق، در مراسمی به امضای رضا دولت آبادی مدیرعامل این بانک و افروز بهرامی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران رسید.

دولت آبادی، با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه با صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت : بانک تجارت طی این سال ها با ارائه سبد خدماتی و تسهیلاتی متنوع توانسته به عنوان یک بانک پیشتاز در این امور تفاهم نامه های مختلفی را با شرکت ها به امضا رسانده و همواره روابط بسیار مناسبی در ارایه خدمات مختلف بانکی با این مجموعه ها داشته است. وی افزود: امروز هم در راستای تحقق اهداف شعار" رونق تولید" و حمایت از صنایع تولیدی و صادرکنندگان بانک مصمم است تا این همکاری گسترش یافته و دوطرف به یک مشارکت برد- برد دست یابند.

بهرامی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اینکه بانک تجارت اولین بانکی است که با این صندوق تفاهم نامه امضاء می کند، گفت: بانک تجارت همواره به عنوان بانکی پیشرو در تمام عرصه های بانکداری، حاکمیت شرکتی و بازار سرمایه بوده و بسیار خرسندیم که این تفاهم نامه در راستای تسهیل تامین منابع مالی برای صادرکنندگان امضا می شود. وی افزود: امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه در سالی که سال رونق تولید نامگذاری شده، منجر به افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی برای توسعه صادرات و ورود بنگاه ها به بازارهای بین المللی شود و در عین حال با انجام ابزارهای جدید تامین مالی و خرید دین اسناد صادراتی دریچه های جدیدی برای تامین مالی بنگاه های صادراتی گشوده شود.

از اهداف انعقاد این تفاهم نامه، می توان به افزایش سهم صادرات از مجموع تسهیلات اعطایی بانک با پوشش صندوق، معرفی خدمات و محصولات صندوق توسط بانک، جهت سوق دادن و معرفی مشتریان صادراتی خود به صندوق و معرفی مشتریان صادراتی از سوی صندوق به بانک و همکاری های لازم با صندوق در راستای تسریع مراحل اعتبار سنجی مشتریان اشاره کرد.

همچنین ادامه و توسعه تامین مالی صادراتی از طریق اعتبار فروشنده توسط بانک با پوشش صندوق، تشکیل کارگروه مشترک جهت طراحی و عملیاتی نمودن ابزارهای جدید تامین مالی صادراتی، تنزیل اسناد صادراتی صادر کنندگان توسط بانک به پشتوانه بیمه نامه خرید دین اسناد صادراتی صندوق، برگزاری نشست های تخصصی با صادرکنندگان کالا و خدمات از سوی صندوق و بانک، همکاری بانک و صندوق در زمینه امور بازار سرمایه و سهام و توسعه سپرده گذاری منابع صندوق در بانک، از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.