تعیین سهمیه جدید ارزی برای واردات دارو

بانک مرکزی با اشاره به تعیین سهمیه جدید ارزی برای واردات دارو، اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون، حدود ۲.۵ میلیارد دلار به نرخ ارز ترجیحی برای تامین مواد اولیه و دارو و تجهیزات پزشکی بر مبنای تعیین اولویت توسط وزارت بهداشت تامین ارز انجام شده است.

به گزارش راهبرد بانک،از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس دستور رییس جمهوری درباره "ضرورت توجه به تامین و تخصیص ارز مورد نیاز دارو و مواد اولیه" این بانک با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و براساس اولویت‌های اعلامی آن وزاتخانه، ضمن تخصیص سهمیه جدید در این باره، حداکثر تلاش لازم را برای تامین ارز مورد نیاز معمول خواهد کرد.

بانک مرکزی در ادامه اعلام کرد: با توجه به تعیین سهمیه جدید برای وزارت بهداشت و با هماهنگی وزارتخانه مذکور، نسبت به تامین ارز مورد نیاز واردات دارو و مواد اولیه آن، به فوریت اقدام خواهد شد. علاوه بر مبلغ پیش گفته، به میزان ۱.۵ میلیارد دلار نیز به نرخ ارز ترجیحی برای تامین واردات واکسن کرونا و تجهیزات پزشکی تولید داخلی تامین ارز صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار ما، رییس جمهوری در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به لزوم ادامه آرامش و ثبات در بازار دارو، تلاش مشترک و به هنگام دستگاه‌های ذیربط و تامین ارز مورد نیاز داروهای خاص را ضروری دانست و مقرر شد بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای تامین دارو و مواد اولیه آن را با فوریت تامین و اختصاص دهد.