تاکید مدیرعامل بانک شهر بر نقش بانک‌ها در “جهش تولید”

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به نقش بانک‌ها در حمایت از تولید ملی در سال “جهش تولید”افزود:سیاست‌های بانک شهر در سال‌های اخیر همواره برپایه حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تلاش برای کمک به توسعه شهرها است.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، احمد درخشنده با بیان اینکه نرخ سود بانکی تأثیر بسیار زیادی در تولید و حمایت از تولیدکننده دارد، گفت: اما دریافت نرخ سود پایین‌تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مشروط به این است که دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده، مابه التفاوت آن را به نحوی تأمین کنند.

مدیرعامل بانک شهر ادامه داد: بانک‌ها آمادگی این را دارند که از تولید ملی و تولیدکنندگان حمایت کنند و نیز این آمادگی را دارند که با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار، تسهیلات لازم را به تولیدکنندگان ارائه دهند.

درخشنده خاطرنشان کرد: اگر همه منابع بانک‌ها به سمت ایفای نقش مؤثر در حمایت از تولید و بازار کالاهای تولید داخل حرکت کنند، حتماً در جهش تولید مؤثر خواهند بود. وی با بیان اینکه قطعا سال جاری، سال خوبی برای بخش تولید خواهد بود، اظهار امیدواری کرد: با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال شاهد شکوفایی بخش تولید داخلی خواهیم بود.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به ضرورت تلاش ها در رفع مشکلات اقتصادی پس از مهار ویروس "کرونا"، گفت : در این زمینه باید سیاست‌گذاری مناسب و هماهنگی خوبی میان دستگاه‌ها و بانک‌ها صورت گیرد تا بتوان به مشکلات و آسیب‌های اقتصادی غلبه کرد؛ در غیر اینصورت بانک‌ها به تنهایی قادر به حل و فصل مشکلات اقتصادی نخواهند بود.

به گفته درخشنده، همه دستگاه‌های تأثیرگذار باید به صورت هماهنگ، سیاست‌هایی را اعمال کنند تا تولیدکنندگان در سال جهش تولید، احساس امنیت داشته باشند و با احساس امنیت به تولید بپردازند. وی در پایان تاکید کرد: قطعا همانند گذشته بانک شهر در سال جهش تولید نیز به کمک بخش تولیدی کشور خواهد شتافت.

 

منبع : ایبنا