بهبود فضای کسب و کار در بهار ۹۸ به ۶.۱۷ و در تابستان به ۶.۰۷

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: گزارش بخش خصوصی نشان می‌دهد که فضای کسب و کار در فصل بهار و تابستان سال جاری بهبود یافته و روند مطلوب‌تر شدن آغاز شده اما هنوز به شرایط مناسب نرسیده است.

به گزارش راهبرد بانک،  محمدعلی دهقان دهنوی امروز در یک نشست خبری با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گزفته پیرامون بهبود محیط کسب و کار، گفت: سال گذشته سال سختی برای اقتصاد ایران بود و در این سال نوسانات و تلاطم هایی داشتیم که باعث شد شرایط اقتصادی کشور مناسب نباشد.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد اظهار داشت: در ابن فضا توانمندی فعالان اقتصادی کاهش می یابد و در شاخص های جهانی نیز ۱۰ رتبه جایگاه کشور تنزل کرد و به رتبه ۹۹ در بین ۱۴۱ کشور رسید. دهقان دهنوی ادامه داد: بررسی ها با جمع آوری اطلاعات از بخش خصوصی صورت می گیرد و فعالان این حوزه پاسخ هایی دادند که نشان داد کارها با سختی بیشتری همراه شد و رتبه جهانی کشور تنزل پیدا کرد. از سویی نیز دستگاه های متولی در این بخش اقدامات موثری نداشتند و برخی نیز توسط بانک جهانی مورد پذیرش قرار نگرفت. مجموع این‌ها شرایط خوبی را در سال گذشته رقم نزد ولی در سال ۹۸ روندها تغییر یافت.

وی تاکید کرد: گزارش اخیر بخش خصوصی در این زمینه نشان داد که فضای کسب و کار در بهار ۹۸ به ۶.۱۷ و در تابستان به ۶.۰۷ بهبود یافت. فضا به سمت مطلوب تر شدن پیش می رود ولی هنوز به شرایط مناسب نرسیده ایم.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: تمام دستگاه ها در همه بخش ها باید تلاش کنند تا شرایط کسب و کار کشور بهتر شود و در این زمینه نیازمند پویش ملی هستیم؛ در وزارت اقتصاد یک حرکت مسنمر و پایه ای داریم و درگاه ملی مجوزهای کسب و کار را ایجاد کردیم.