برگزاری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک؛ نهم و دهم بهمن‌ماه

دبیر هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اعلام کرد که این همایش در روزهای نهم و دهم بهمن ماه در برج میلاد تهران توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش راهبرد بانک، علی دیواندری صبح امروز (دوشنبه) و در نشستی خبری با خبرنگاران درباره برگزاری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک چین در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد. مهمترین هدف این همایش بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات صنعت بانکداری الکترونیک است.

وی اهداف این همایش را «تبیین و بررسی روندهای صنعت بانکداری و پرداخت با استفاده از فناوری بلاک چین»، «تبیین و بررسی کلان روندهای بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت»، «تبیین و بررسی تحولات ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات با فناوری بلاک چین»، «بررسی و تبیین موانع و چالش های پیش روی صنعت بانکداری و پرداخت»، «تبیین و بررسی تحولات ایجاد شده در حوزه ارزرمزها» و «تبیین و بررسی فضای جدید کسب و کار مالی» هستند.

محورهای این همایش دو روزه «فناوری زنجیره بلوک و دفاتر توزیع شده»، «رمزارزها»، «سامانه های پرداخت جایگزین»، «فناوری های مالی، پرداخت و بانکداری باز»، «تقلب، پولشویی، کلاهبرداری و روش های مقابله با آن» و «تحول دیجیتال» هستند.

به گفته رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، قرار است در محور فناوری زنجیره بلوک و دفاتر توزیع شده به مسائلی مانند ماهیت فناوری، پیاده سازی ها و فناوری ها، چارچوب قانونی، خلاءهای مقرراتی (مقررات گذاری) و استانداردهای فنی و اجرایی کاربری دفاتر توزیع شده (DLT) پرداخت شود.

دیواندری گفت: محور دوم این همایش رمزارزها هستند که در این محور مسائلی مانند انواع رمزارزها، محیط های قانونی و مقرراتی، مسائل فقهی رمزارزها، نهادهای مرتبط با رمزارزها (صرافی ها) و کاربری رمزارزهای ملی، منطقه ای و جهانی بررسی می شوند.

وی ادامه داد: در محور سوم که سامانه های پرداخت جایگزین است، مسائلی مانند سامانه های پیام رسان جایگزین، سامانه های پرداخت منطقه ای و روش های نوین تسویه و پرداخت های تجاری به بحث گذاشته می شوند.

دبیر هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: در چهارمین محور که فناوری های مالی، پرداخت و بانکداری باز است نیز موضوعات مهمی همچون دستورالعمل سامانه های پرداخت، نسخه دوم (PSD2)، فناوری های مقرراتی (RegTech)، بانک پرداخت (Payment Bank) و فناوری مالی و مالیات به بحث گذاشته می شوند.

به گفته رییس پژوهشکده پولی و بانکی، در محور پنجم که تقلب، پولشویی، کلاهبرداری و روش های مقابله با آن است، موضوعاتی از جمله احراز هویت قوی، تحلیل کلان داده ها، کاربردهای هوش مصنوعی در تشخیص و مقابله و حاکمیت داده بررسی می شوند.

دیواندری اعلام کرد که در محور تحول دیجیتال این همایش نیز کارشناسان و متخصصان درباره کارایی سیستم بانکی، استانداردسازی فرایندها، مدل های جدید کسب و کار و اتحادیه های بانکی و پرداخت صحبت خواهند کرد.

منبع: تسنیم