برگزاری نخستین دوره آزمون گواهینامه حرفه‌ای بانکداری اسلامی

اولین دوره آزمون «گواهینامه حرفه‌ای بانکداری اسلامی» در راستای بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ۲۳ تیرماه ‌برگزار می‌شود.

به گزارش راهبرد بانک، پیرو ابلاغ عناوین گواهینامه‌های حرفه‌ای موردنیاز به‌عنوان یکی از شرایط تخصصی لازم برای داوطلبان تصدی سمت مدیریتی در مؤسسات اعتباری، به اطلاع می‌رساند؛ طبق هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شد اولین دوره آزمون گواهینامه حرفه‌ای بانکداری اسلامی ‏پنجشنبه (۲۳ تیرماه) ساعت ۹ صبح در محل مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران به نشانی خیابان پاسداران، ایستگاه ضرابخانه، پلاک ۱۹۵، ‌برگزار شود.

داوطلبان شرکت در آزمون مذکور می‌توانند از چهارم تیرماه تا ۱۶ تیرماه جهت تکمیل فرم مشخصات و از ۲۱ تیرماه برای دریافت کارت ورود به جلسه با مراجعه به نشانی اینترنتی: https://azmoon.ibi.ac.ir/main اقدام کنند.

همچنین پس از آزمون فوق، آزمون مربوط به سایر گواهینامه‌های حرفه‌ای بانکداری به طور ماهانه و هر ماه یک آزمون با ترتیب «گواهینامه اصول بانکداری ۱»، «گواهینامه اصول بانکداری ۲»، «گواهینامه حسابرسی داخلی مؤسسات اعتباری» و «گواهینامه مدیریت فناوری اطلاعات مؤسسات اعتباری» برگزار شود. زمان دقیق برگزاری این آزمون‌ها متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد. ‏‏

بانک مرکزی در اواخر فروردین‌ماه سال جاری در بخشنامه‌ای بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت‌های مدیریتی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را موکول به شرکت در آزمون‌های مربوط و اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای اعلام و آن را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.