برای بررسی پیشنهاد جهت افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون آمادگی داریم

علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه گفت : برای بررسی پیشنهاد جهت افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون آمادگی داریم و در جلسات سران سه قوه و شورای هماهنگی اقتصادی موضوع را مورد بررسی و از آن حمایت کنیم .

به گزارش راهبرد بانک، لاریجانی با بیان این مطلب افزود :حمایت از کارآفرینان خرد در جهت اشتغال پایدارازجمله الگوهای موفق در دنیا به شمار می آید که باید در همان راستا عمل کنیم

وی افزود :ترویج و معرفی کارکردها و فرهنگ تعاون ، توجه ویژه به الگوهای تعاونی موفق در ایران مثل تعاونی های مصرف و ارائه مدل برای کارهای نوآورانه را توصیه می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی مدیریت و ساماندهی صادرات و واردات غیر رسمی کشور علی الخصوص در نقاط مرزی را مهم دانست و افزود : در حوزه مسکن فعالیت زیادی انجام شده و آسیب هم زیاد داشته ایم ؛ باید این حوزه آسیب شناسی شود.

رئیس قوه مقننه حسابرسی و نظارت دقیق و استاندارد از همان ابتدا بر تعاونی ها را مهم دانست و افزود : بهبود ، اصلاح و تقویت شبکه توزیع در محلات می تواند بسیار موثر باشد و دولت و مجلس از آن حمایت خواهند کرد .

وی استفاده از تجربیات کشورهای دنیا و الگوهای موفق از طریق بومی سازی آنها را در پیشبرد اهداف بخش تعاون برای دستیابی به سهم ۲۵ درصدی این بخش در اقتصاد تعاون مهم دانست و افزود :امیدواریم شاهد رشد بیش از پیش تعاونیها در کشور باشیم.