با طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی حال تولید خوب می شود

بانک‌قرض‌الحسنه‌مهرایران با «طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی» به منظورارائه تسهیلات به تولید کننده داخلی پای به میدان گذاشته است.

به گزارش راهبرد بانک , به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در انجام این طرح بانک در جایگاه مسئولیت اجتماعی و ملی ظاهر شده است و با تخصیص تسهیلات به خریداران کالای ایرانی، گام مهمی را در مسیر حمایت از تولید داخل برداشته است.

این طرح درحالی از سوی بانک اجرا می شود که تولید به دلیل شرایط پرتنش اقتصادی و بحران های تحمیلی مالی حال خوشی ندارد. بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان یک نهاد اقتصادی بی توجه به همه حاشیه و اما و اگرها بنا به وظیفه میهنی، خود را در فراهم ساختن رفاه ملی جامعه ایرانی مسئول دانسته و با ارائه « طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی» به دنبال آن است که با افزایش تقاضا، حضورتولید کننده داخلی را همچنان در میدان تولید حفظ کند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران بعد از رویت و بررسی کارشناسانه نسبت به تمامی موانع و مشکلات تولید داخلی به رفع یکی از مهمترین مشکلات در حمایت از تولید ایرانی دست یافته است و آن هم طرف تقاضا است. مشکلی که در صورت مرتفع نشدن ممکن است همه زحمات مراحل تولید را نقش بر آب کند.

طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی خوب دریافته که در شرایط فعلی گاهی مشتری با توجه به نیاز خود بعد از شناخت کافی از محصول داخلی توان خرید و استفاده از محصول را نداشته و در پی آن ضمن صرف نظر از خرید به یکباره ارتباط بین مشتری و تولید کننده قطع و نتیجه این امرمنجر به ایستایی چرخه تولید می شود؛ اتفاقی که تاکنون در بخش‌هایی از تولید روی داده است. با در نظر گرفتن همه موارد فوق ارزش و ضرورت برنامه‌ریزی « طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی » توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران را بیش از پیش مهم جلوه می‌دهد.

در این رابطه طرح اشخاص حقیقی، حقیقی مشترک و حقوقی مرتبط با حوزه تولید، توزیع، فروش کالا و خدمت می تواند با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران، با نسبت یک به یک از امتیازات در نظر گرفته شده در قالب تسهیلات خرید تا سقف فردی ۲۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت حد اکثر ۱۸ ماهه برای مشتریان معرفی شده از سوی آنها بهره مند شوند. تمامی تولیدکنندگان و فروشندگان کالای ایرانی به منظور تسهیل در فروش کالای خود می‌توانند به انعقاد تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهرایران اقدام نموده تا مشتریان آنان از طریق دریافت تسهیلات قرض الحسنه بتوانند هزینه‌های خرید محصولات مورد نظر را تامین و پرداخت کنند. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت سهامی فرش ایران، بیمه دانا و شورایعالی مناطق آزاد با هدف افزایش قدرت خرید از طریق اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و عرضه کارتهای بانکی با قابلیتهای خاص، اولین قراردادهای منعقد شده در این زمینه است.

تاکنون تسهیلات این طرح به بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان کالاهای ایرانی شرایط تسهیل در فروش و استفاده از کالای تولید داخل مهیا شده است. امید می‌رود با ادامه انجام طرح حمایت از کالا و خدمات ایرانی افزون بر حرکت چرخ اقتصاد از بین رفتن موانع فروش کالای ایرانی و عرضه آن به دست مشتری نیز پدید آید.