بانک مرکزی چین در راستای مبارزه با دلار ۳۲ تُن طلا خریداری کرد

بانک مرکزی همگام با استراتژی مبارزه با دلار ذخایر طلای خود را در مجموع به یکهزار و ۸۷۴ تُن رساند و در ۳ ماه اخیر ۳۲ تُن طلای خریداری کرد.

به گزارش راهبرد بانک،به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را برای سومین ماه متوالی در فوریه سال جاری میلادی افزایش داد و مجموع آن به یکهزار و ۸۷۴ تُن معادل ۶۰.۲۶ میلیون اونس رسید. این اقدام بخشی از استراتژی چین برای مبارزه با دلار آمریکا است.

بر اساس آمار بانک مرکزی چین در سه ماه اخیر تقریبا ۳۲ تُن طلا به ذخایر این بانک افزوده شد و چین در ماه فوریه در حدود ۱۰ تُن طلا خریداری کرده است. قبل از ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی بانک مرکزی چین گزارشی را در مورد افزایش ذخایر طلای خود به مدت بیش از دو سال گزارش نکرده بود و آمارهای رسمی از اکتبر سال ۲۰۱۶ تا نوامبر ۲۰۱۸ میلادی بدون تغییر باقیمانده بودند.

تحلیل گران بازار بر این باور هستند پکن در حال تلاش برای تنوع بخشیدن به ذخایر خود و روی برگرداندن از دلار آمریکا است. افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی چین مقارن با استراتژی بانک های مرکزی جهان برای انباشت ذخایر طلای خود است. در ماه ژانویه سال جاری میلادی چین با قرار گرفتن در پشت سر روسیه به عنوان ششمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان عنوان گرفت.  

بر پایه این گزارش، شورای جهانی طلا چندی پیش برآورد کرده بود که میزان افزایش ذخایر طلا در نزد بانک های مرکزی جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی به دومین رکورد بالای مجموع سالانه خود می رسد. در حال حاضر مجموع ذخایر طلای کشورها تقریبا ۳۴ هزار تُن تخمین زده می شود و در سال جاری میلادی طلا به دلیل بلاتکلیفی بازارها و افزایش سیسات های اقتصادی حمایتی به یک دارایی امن جذاب تر تبدیل می شود.

منبع : ایبنا