بانک مرکزی: رسانه های معاند درصد ضربه زدن به بازار پول هستند

روابط عمومی بانک مرکزی مطالب منتشره از سوی رسانه های معاند پیرامون یکی از بانک های کشور را در راستای تلاش آنها برای ضربه زدن به بازار پول دانست

به گزارش راهبرد بانک ،بانک مرکزی، این نهاد ناظر پولی و بانکی کشور از هموطنان خواست در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند و فریب فضاسازی رسانه های معاند را نخورند.
در روزهای گذشته انتشار اخبار دروغ و شایعات بی اساس در برخی جریان های خبری وابسته به دشمن، سبب نگرانی سپرده گذاران یکی از بانک های خصوصی کشور شده بود.

از آن جایی که بانک ها در نظام اقتصادی کشورمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ در زمان هجمه بیگانگان به ساختارهای اقتصادی کشور، بیشتر مورد هدف قرار می‌گیرند. چنان‌چه در روزهای اخیر، شاهد ادعاهای واهی و بی‌اساس از طرف رسانه‌ای معلوم الحال و به تبع بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی درخصوص عملکرد بانک بوده‌ایم.
مدعیان و شایعه‌پراکنان این روزها، همان‌هایی هستند که در طول یک سال گذشته در جنگ اقتصادی، ابزار عملیات روانی شده‌اند، آنها مدتی نظام ارزی و اقتصادی کشور و زمانی بازار محصولات و مایحتاج مورد نیاز مردم را مختل کردند و امروز نیز نام و اعتبار بانک‌ها و کارآفرینان را مورد حمله قرار می‌دهند.
بانک آینده، انتساب هرگونه طرح ادعای واهی به این بانک که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده است را قویاً مردود دانسته و از مشتریان فهیم، فرهیخته و وفادار خود دعوت می‌کند؛ هرگونه اخبار مربوط به بانک را از رسانه اختصاصی و کانال‌های ارتباطی بانک و یا رسانه‌های معتبر داخلی و مراجع رسمی کشور دریافت کنند.
در همین راستا، بانک آینده نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: از آن جایی که بانک ها در نظام اقتصادی کشورمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ در زمان هجمه بیگانگان به ساختارهای اقتصادی کشور، بیشتر مورد هدف قرار می‌گیرند. چنان‌چه در روزهای اخیر، شاهد ادعاهای واهی و بی‌اساس از طرف رسانه‌ای معلوم الحال و به تبع بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی درخصوص عملکرد بانک بوده‌ایم.
در این بیانیه تاکید شده بود: مدعیان و شایعه‌پراکنان این روزها، همان‌هایی هستند که در طول یک سال گذشته در جنگ اقتصادی، ابزار عملیات روانی شده‌اند، آنها مدتی نظام ارزی و اقتصادی کشور و زمانی بازار محصولات و مایحتاج مورد نیاز مردم را مختل کردند و امروز نیز نام و اعتبار بانک‌ها و کارآفرینان را مورد حمله قرار می‌دهند.
بانک آینده انتساب هرگونه طرح ادعای واهی به این بانک که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده است را رد کرد و از مشتریان خواست اخبار مربوط به بانک را از رسانه اختصاصی و کانال‌های ارتباطی بانک و یا رسانه‌های معتبر داخلی و مراجع رسمی کشور دریافت کنند.
بر اساس این گزارش، تلاش رسانه های معاند برای جریان سازی علیه نظام پولی و بانکی کشور در گذشته نیز سابقه دارد؛ سال گذشته نیز در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری این رسانه ها سعی کردند با انتشار شایعاتی، نظام بانکی کشور را ورشکسته و اموال مردم را در معرض تهدید جلوه دهند.
این در حالیست که بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر پولی و بانکی کشور، بر عملکرد بانک ها نظارت دارد ضمن آنکه حساب های مردم نزد بانک ها و موسسه های اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی از تضامین لازم برخوردار است.

منبع: روابط عمومی بانک مرکزی