بانک توسعه تعاون امسال ۳۷۰۰میلیاردریال تسهیلات حمایتی پرداخت

رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به قشر آسیب‌پذیر جامعه پرداخت کرد.

به گزارش راهبرد بانک ،به نقل از  تارنمای بانک توسعه تعاون، حجت‌الله مهدیان افزود: این بانک یک بانک توسعه‌ای، تخصصی مرتبط به بخش اقتصاد تعاونی است، بنابراین بخشی از ماموریت این بانک مبتنی بر مسئولیت اجتماعی و حمایت از جامعه هدف نهادهای حمایتی است. 
وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون امسال افزون ‌بر یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت‌ کرد، ضمن آنکه در همین راستا بیش از ۱۶۶ میلیارد ریال به‌صورت وام قرض‌الحسنه و تسهیلات اعتباری از محل منابع داخلی و عاملیت طرح اشتغال پایدار روستایی دراختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار گرفت.
مهدیان اضافه کرد: این بانک از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه افزون بر یک هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال به مدد جویان کمیته امداد امام از محل منابع داخلی و عاملیت طرح اشتغال روستایی در قالب وام قرض‌الحسنه و تسهیلات اعتباری پرداخت کرد.
وی پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰۸ میلیارد ریالی از محل منابع داخلی بانک به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را از دیگر فعالیت‌های اعتباری این بانک در کنار پرداخت تسهیلات اعتباری به بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف اقتصادی و به فعالان بخش تعاونی و غیرتعاونی یاد کرد و افزود: بانک توسعه تعاون در بخش مشاغل خانگی نیز توانست بالغ ‌بر ۴۹۵ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به متقاضیان تخصیص دهد.

** مولفه‌های اصلی در کاهش قیمت تمام‌شده پول 
رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: تجهیز منابع با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف و فراهم سازی شرایط لازم برای استفاده از منابع ارزان، با کیفیت و پایدار یکی از مولفه‌های اصلی در کاهش قیمت تمام‌شده پول و کنترل هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم و درنهایت تخصیص تسهیلات اعتباری متناسب با نیازهای مختلف جامعه هدف به‌ویژه در بخش کمک به ایجاد اشتغال جدید و توسعه و حفظ اشتغال موجود است.
به گفته وی، بانک توسعه تعاون به‌عنوان یک بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش تعاون به‌واسطه تنوع و تکثر جامعه هدف در بخش تعاونی و غیرتعاونی بیش از سایر بانک‌های توسعه‌ای در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها مستلزم حمایت از سوی نهادهای بالادستی است تا از این طریق بتواند ایفاگر نقش موثرتری در قبال مردم باشد.