بازار رمزارزها؛ کاهش یک تریلیون دلاری ارزش بازار

ارزش ارزهای دیجیتالی در ساعاتی از مبادلات چهارشنبه تا ۱.۵ تریلیون دلار هم کاهش پیدا کرد که تقریبا یک تریلیون دلار کمتر از اوج ثبت شده آن در ماه آوریل بوده است.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از راشاتودی، روز چهارشنبه یکی از کم سابقه ترین ریزش های ارزهای دیجیتالی در طول تاریخ آن ها رقم خورد تا جایی که برخی از آن ها یک سوم تا نصف ارزش خود را طی ۲۴ ساعت از دست دادند. بیتکوین به عنوان باارزش ترین ارز دیجیتالی جهان طی این مدت ۱۲ هزار دلار از ارزش خود را از دست داد و تا ۳۰ هزار دلار هم سقوط کرد. اتریوم- دومین ارز دیجیتالی بزرگ جهان- هم حدود ۴۰ درصد و دوج کوین- محبوب ترین ارز دیجیتالی فعلی- حدود نصف ارزش خود را از دست دادند.  

روند نزولی ارزهای دیجیتالی در ابتدا با شایعه فروش بیت‌کوین توسط تسلا و قبول نکردن آن توسط این خودروساز آمریکایی آغاز شد و انتشار خبر ممنوعیت مبادلات رمزارزها در چین وحشت سراسری را در بازارها حکمفرما کرد. البته این تصمیم چین مساله جدیدی نیست و دلیل اثرگذاری آن تا چنین حدی جای سوال دارد.   

پاول هاسول- کارشناس بازارهای مالی در موسسه پینسن میسون- گفت: تصمیم چینی ها دلایل زیادی دارد. بخشی از آن با هدف جلوگیری از خروج سرمایه و بخشی از آن هم به جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی مربوط می شود.  

ارزش ارزهای دیجیتالی در ساعاتی از مبادلات چهارشنبه تا ۱.۵ تریلیون دلار هم کاهش پیدا کرد که تقریبا یک تریلیون دلار کمتر از اوج ثبت شده آن در ماه آوریل بوده است.  

اولریک لیکه- مدیر اجرایی صندوق پوشش ریسک ارک ۳۶- در مصاحبه با بلومبرگ با انتقاد از رفتارهای اخیر ایلان ماسک گفت: اولین بار نیست که توییت های این فرد بیش از حد غیرمعمول و پر از اطلاعات گمراه کننده بوده است. بازار ارزهای دیجیتالی خیلی تابع احساسات شده و هیجانات لحظه ای و انتظارات غیرمعقولانه باعث می شود تا معامله گران در مواقعی دست به اقداماتی بزنند که نتیجه ای جز زیان وحشتناک خودشان ندارد.