ایران میتواند به قطب لوازن خانگی تبدیل شود

تهران- راهبرد بانک - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که ایران با دارا بودن مواد اولیه، هوش صنعتی، ماشین آلات، نیروی انسانی و امنیت کافی می تواند به قطب تولید لوازم خانگی در منطقه تبدیل شود.

به گزارش راهبرد بانک،”علی آقامحمدی” عصر امروز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از خطوط تولید کولر آبی و کولر گازی گروه صنعتی ارج افزود: امروز حتی غربی ها به دنبال آن هستند که ایران به قطب تولید لوازم خانگی و صنعتی در منطقه تبدیل شود.
وی بیان داشت: غربی‌ها معتقدند با حوادثی که امروز در روسیه و اوکراین شاهد آن هستیم، همچنین اینکه اروپای شرقی نتوانسته در اروپای غربی ادغام  شود، تنها نقطه ای که از نظر مواد اولیه،  هوش صنعتی، ماشین آلات، نیروی انسانی و امنیت کافی برخوردار بوده و می‌تواند به قطب منطقه تبدیل شود ایران است.
وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها حتی به این منظور برنامه ریزی کرده و نقشه و طراحی دارند.
آقامحمدی در ادامه در خصوص صنعت لوازم خانگی ایران گفت: تولید لوازم خانگی در ایران با بازار ۶ میلیارد دلاری اکنون در موقعیت نسبتا خوبی قرار دارد.
وی تاکید کرد: آنچه در این صنعت مهم است قیمت تمام شده است و مادام که سرمایه‌گذاری مازاد در آن انجام نشود و این صنعت بتواند به صورت زنجیره‌ای فعالیت کند، به توسعه دست خواهد یافت.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز صحبت از نسل پنجم صنعتی است، صنعتی در آینده که اساس آن بر خدمات خواهد بود و شاید ۲۵ درصد آن را تولیدات تشکیل دهد، بنابراین نباید فکر کنیم که با مدل قبلی می توانیم به ادامه فعالیت بپردازیم.
وی تصریح کرد: امروز بسیاری صنایع ما در حد کارخانه داری باقی مانده اند، در حالی که کارخانه ساز شدن ابتدای کار است.
آقامحمدی تاکید کرد: در صنعت لوازم خانگی با وجود پتانسیل‌های موجود و همچنین همسایگانی همچون روسیه، عراق، سوریه و پاکستان که به ما نیاز دارند می توانیم قطب منطقه باشیم.
ویی تاکید کرد: امروز برخلاف گذشته که ماشین آلات تعیین‌کننده و نیروی انسانی در حاشیه بود، در نسل پنجم صنعتی شدن، انسجام شرکتی هدف است، باید مبانی نسل پنجم صنعتی و رسته های مربوطه را مطالعه کنیم تا به‌یک‌باره از صنعت روز جهان فاصله نگیریم.
با حمایت‌های دولت سیزدهم و رفع موانع و مشکلات از جمله ثبت سفارش خطوط تولید و تجهیزات، خطوط تولید کولر آبی و گازی کارخانه ارج امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰) پس از سال‌ها احیاء شد و به بهره‌برداری رسید.