ارقام احتمالی بودجه ۹۸؛ قیمت دلار ۵۷۰۰ تومان، قیمت نفت ۵۴ دلار

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالاً قیمت دلار در بودجه سال آینده حدود ۵۷۰۰ تومان درنظر گرفته شود.

به گزارش راهبرد بانک، بهروز نعمتی درباره تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده افزود: دولت بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تا پانزدهم آذر مهلت ارائه بودجه به مجلس را دارد و منتظر آن هستیم .

 

وی ادامه داد : با توجه به سفر رئیس جموری به سمنان در روز چهارشنبه ، احتمال دارد وی نتواند لایحه را در موعد مقرر به مجلس تقدیم کند اما هئیت رئیسه مجلس تصمیم گرفت اگر نظر دولت بر این باشد که پنجشنبه پانزدهم آذر ، لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند آمادگی داریم جلسه علنی مجلس را در این روز تشکیل دهیم .

 

نعمتی گفت : بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ، کمیسیون های تخصصی از زمان تقدیم لایحه بودجه ، آن را بررسی می کنند و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به این کمیسیون ها ارائه کنند و کمیسیون ها جمع بندی مطالب خود را به کمیسیون تلفیق ارجاع می کنند و در آن جا به کلیات بودجه در مدت یک ماه رسیدگی می شود.

 

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس شنیده ها، دولت در لایحه بودجه سال آینده قیمت ۵۴ دلار را برای هر بشکه نفت در نظر گرفته است و پیش بینی می شود روزانه یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت بفروشیم .

 

نعمتی گفت :​ واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی هم در دستور کار دولت قرار دارد که برای کنترل نقدینگی و ایجاد اشتغال ، خوب است .

 

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : دولت خبرهای خوبی هم برای ایجاد اشتغال مولد دارد .

 

منبع: تسنیم