ارز رمزنگاری شده دوبی‌کوین یک شبه رشد و سقوط کرد

ارز رمزنگاری شده دوبی کوین در یک روز ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت و با ادعای دولت امارات مبنی بر اینکه ارز رمزگذاری شده جدید یک کلاهبرداری است، سقوط کرد.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از راشاتودی، یک ارز رمزنگاری شده جدید با نام دوبی کوین، طی ۲۴ ساعت شاهد جهش و حرکتی چشمگیر بود و اندکی پس از گزارش ها مبنی بر اینکه هیچ ارتباطی با شهر دبی ندارد، سقوط کرد. در پس زمینه بازار ارز رمزنگاری شده، این ارز دیجیتال با بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش از ۰.۱۷ دلار به ۱.۱۳ دلار در روز پنج شنبه کشیده شد و سود بزرگی کسب کرد در حالی که پیشروان بازار مانند بیت کوین، اتریوم ، دوج کوین و دیگران یک شبه حدود ۱۰ درصد کاهش یافته اند.

این افزایش حیرت انگیز به دلیل بیانیه ای ساختگی بود که ادعا می کرد دوبی کوین توسط شرکت ArabianChain Technology مستقر در امارات متحده عربی تولید شده است. این ادعا از طریق وب سایتی به نام DubPay منتشر شد که دسترسی به آن در حال حاضر ممکن نیست.

بر اساس این وب سایت که اکنون از بین رفته، انتظار می رفت که دوبی کوین برای پرداخت طیف وسیعی از کالاها و خدمات هم در فروشگاه و هم به صورت آنلاین، به جای ارزهای سنتی مورد حمایت بانک استفاده شود. در این بیانیه ادعا شده است، گردش این ارز دیجیتال جدید توسط شهر دبی و کارگزاران مجازی کنترل خواهد شد.

رشد این توکن باعث سوءظن مرکز امنیت الکترونیکی دبی شد، که هشدارهایی را به سرمایه گذاران داد و ادعای مربوط به وضعیت جدید دوبی کوین را رد کرد. طبق گفته این رگولاتور تحت حمایت دولت، دوبی کوین هیچ ارتباطی با این شهر در امارت ندارد.

شرکت Arabian Chain هم با انتشار یک هشدار، ادعاهایی از این دست در مورد این ارز رمزنگاری شده را انکار کرده و جعلی بودن وب سایت تبلیغ کننده آن را تایید کرده است. دوبی کوین بلافاصله پس از اعلام این هشدارها از سیستم عامل های ردیابی بازار حذف شد.