ادامه داشتن روند کاهشی قیمت نفت

قیمت نفت با وجود افت غافلگیر کننده سهام نفت خام ایالات متحده و نگرانی‌های تقاضا، کاهش یافت.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه به دلیل نگرانی ها در مورد تقاضای سنگین اروپا، قیمت نفت برای چهارمین روز کاهش یافت، با اینکه امید به بهبود فعالیت پالایشگاه ایالات متحده بالا رفته، داده ها نشان می دهند که ذخایر نفت خام ایالات متحده هفته گذشته به طور غیر منتظره ای سقوط کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۵ سنت کاهش به ۶۴.۷۵ دلار در هر بشکه رسید، این در حالی است که در اوایل معاملات ۲۸ سنت صعود داشت. معاملات آتی نفت خام برنت با ۱۰ سنت یا ۰.۲ درصد افت، به ۶۸.۲۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که در ابتدا ۲۳ سنت افزایش یافت.

با وجود نگرانی ها در مورد اینکه توقف در واکسیناسیون، روند بهبود تقاضای سوخت را کند می کند، بازار نفت طی چند روز گذشته روند نزولی به خود گرفته است. نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا بیشتر شده است در حالی که بهداشت اروپا استفاده از واکسن AstraZeneca را با وجود نگرانی های موجود متوقف کرده اند. در حالی که تقاضا در هند و ایالات متحده در حال افزایش است، در اروپا همچنان ضعیف است، با توجه به اینکه مصرف سوخت جاده ای فرانسه در فوریه ۱۰.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

از سوی دیگر، بر اساس منابع تجاری با استناد به داده های موسسه نفت آمریکا، موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۲ مارس، یک میلیون بشکه کاهش یافت. همزمان با کاهش ذخایر نفتی امریکا، ذخایر بنزین با کاهش ۹۲۶ هزار بشکه در مقایسه با پیش بینی کاهش ۳ میلیون بشکه روبرو شد.

اوضاع این هفته سهام بنزین نشان داد که فعالیت تصفیه پس از یخبندان بزرگ تولید تگزاس در ماه گذشته عادی می شود. این یخبندان تاریخی در ایالت های جنوبی ایالات متحده ماه گذشته تقریباً یک چهارم ظرفیت تصفیه کشور را از بین برد.