آخرین وضعیت آب و هوایی استان کهگلویه و بویراحمد تا جمعه

کارشناس هواشناسی استان کهکیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت هوای این استان را تا جمعه تشریح کرد.

به گزارش راهبرد بانک “با تحلیل آخرین مدل های عددی و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۴۸ ساعت آینده استان کهگیلویه و بویراحمد غالباً پایدار خواهد بود.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی به جو استان به تدریج از شب پنجشنبه تا شب جمعه در غالب مناطق استان بارش باران، در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیری بارش برف، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هرچند این سامانه زودگذر میباشد اما به صورت نقطه ای و در مناطقی از این استان ظرفیت تقویت رفتار خواهد داشت.

بهره مند تصریح کرد: با عبور این سامانه به تدریج از جمعه شب از استان کاهش دما و در برخی نقاط مه صبحگاهی مورد انتظار می باشد.

وی ادامه داد: در پی این سامانه بارشی لغزندگی سطح جاده ها، مه و کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب‌های سطحی، احتمال خسارت در اثر باد شدید لحظه ای، احتمال کولاک برف در برخی جاده های کوهستانی، تأخیر و احتمال لغو پرواز و احتمال خسارت در اثر باد شدید لحظه ای وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اجتناب از تردد غیر ضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی، در صورت تردد رعایت نکات ایمنی، صعود نکردن به ارتفاعات و اجتناب از فعالیتهای کوهنوردی و اتخاذ تدابیر لازم توسط سازمان های امدادی و خدمات رسان توصیه می شود.

بهره مند بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۲۳.۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین و شهر یاسوج با کمینه دمای منفی ۰.۶ درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان کهکیلویه و بویراحمد بوده اند.