افزایش ۸۰ درصدی تعداد معاملات مسکن

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۰.۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش راهبرد بانک، براساس گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹، به ۱۰.۸ هزار واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۸۹.۵ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به حدود ۲۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی بالغ گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۸.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۷۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم‌ ۳۸.۹ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۷.۶ و ۳۰.۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

 

 

منبع : ایبنا