ثبات نسبی نرخ ارز در بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: بانک مرکزی با مداخله‌های کوچک در بازار ثبات نسبی نرخ ارز را ممکن کرد.

به گزارش راهبرد بانک، محمدرضا تابش : با بیان اینکه آرامش حاکم بر بازار ارز قبل از تلاطم های اخیر مبتنی بر کاهش تقاضا بوده است، گفت: تامین منابع ارزی برای وارد کنندگان و تولیدکنندگان با ارز نیمایی صادرات را مقرون به صرفه کرده و این خود می تواند مبنایی برای افزایش ورود ارز به کشور باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بانک مرکزی با مداخله های کوچک در بازار ثبات نسبی نرخ ارز را ممکن کرده است، افزود: بزرگنمایی حوادث آبان ماه توسط دشمنان از یک طرف و انتشار شایعاتی که منتشر می کنند در خصوص کسری بودجه و غیره باعث شد قیمت ارز روند صعودی پیدا کند که خوشبختانه با توجه به اقدامات بانک مرکزی این روند رو به کاهش است و امیداوریم در سطح کلان مسئله حل شود.

تابش با بیان اینکه باید نرخ ارز یک بار برای همیشه درگیر ساماندهی کلی شود، تصریح کرد: تصمیم گیری های غیر اقتصادی و غیر فنی می تواند آرامش بازار را برهم بریزد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید مسائل عمده موجود را با جامعه جهانی حل کرده و در عرصه سیاسی با همسایگان و جامعه جهانی وارد گفتگو شویم، گفت: اگر مسائل سیاسی کلان با کشورهای مختلف حل شود و در پی آن صادرات نفت بیشتر شده و دلارها به کشور بازگردد، به طور حتم کاهش نرخ دلار و توازن میان عرضه و تقاضا رخ خواهد داد.

تابش با بیان اینکه ساماندهی ارزی و تثبیت قیمت ها تولید و کارآفرینی را نیز ساماندهی می کند، افزود: باید دستگاه های مسئول برای رفع مشکلات رخ داده در حوزه بازار ارز سیاست های خارجی را اصلاح کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا میزان ارز خانگی باز هم افزایش یافته است؟ گفت: خیر بازار متشکل ارزی مجموعه تمهیدات لازم را برای کاهش نوسانات و در نتیجه بهبود وضعیت بازار مدنظر قرار داده، از اینرو اظهارنظرها در حوزه رشد ارز خانگی صحت ندارد.

 

منبع : ایبنا