ارزش و حجم معاملات بورس کاهش داشت

طبق اطلاعات و آمار معاملات تالار شیشه‌ای در پایان هفته اول دی ماه ارزش و حجم کل معاملات بورس به ترتیب ۵.۰۱ و ۳.۵۶ درصد افت مواجه شدند.

به گزارش راهبرد بانک،  جزییات داد و ستدهای تالار شیشه ای در پایان معاملات هفته منتهی به ۴  دی ماه ۹۸ نشان می دهد که شاخص کل با ۱۰.۷۶۶ واحد معادل ۳.۰۷ درصد افزایش نسبت به هفته قبل، به ۳۶۱.۰۸۸ واحد رسیده است. بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۳.۳۹۱ واحد افزایش معادل  ۳.۰۶ درصد  به ۱۱۴.۲۹۸  واحد را به نمایش گذاشت.

رشد نماگرهای بازار سهام

شاخص بازار اول با ۶.۷۵۷ واحد افزایش به ۲۵۷.۲۰۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۶.۶۸۸ واحد افزایش به ۷۵۷.۸۷۷ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول ۲.۷۰ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با  ۳.۶۵ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

کاهش ۵ درصدی ارزش کل معاملات

افزون بر این، در ۵ روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۲۵.۱۴۸ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۵.۰۱ درصد کاهش یافت.

همچنین در ضمن تعداد ۲۳.۱۶۸ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب  ۳.۵۶ درصد کاهش و  ۴.۵۸  درصد افزایش  را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

این درحالی است که  تعداد  ۵۵۷ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵.۷۷۰  میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۵۳.۶۱ و ۸۶.۶۱ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

وضعیت بازار بدهی

افزون بر این، در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۹۰ میلیارد ریال معامله شد.

 

منبع : ایبنا