برنامه سه تا پنج ساله تحول دیجیتال بانک تجارت تدوین شد

معاون بانک تجارت از تدوین برنامه سه تا پنج ساله تحول دیجیتال این بانک خبر داد و گفت که راه‌حل محوری باید جایگزین تفکر محصول محوری در بانک‌ها شود.

به گزارش راهبرد بانک، هیبت‌الله سمیع در مراسم رونمایی از مرکز نوآوری بانک تجارت که صبح امروز در محل این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه بانک‌ها با اتکا به مدل‌های سنتی کسب‌وکار قادر به رقابت نیستند، اظهار کرد: برای بانک‌ها حرکت به سوی هوشمندسازی یک انتخاب نیست، بلکه باید رویکرد هوشمندانه در ارائه خدمات داشته باشند.

وی با بیان اینکه راه‌حل محوری باید جایگزین تفکر محصول محوری شود، تصریح کرد: در حال حاضر اهمیت خدمات تسهیل‌کننده کسب وکار برای بانک‌ها بیش از طرح‌های سپرده‌ای، تسهیلاتی و پذیرش تعهدات است و بانک‌ها باید نقش تسهیل‌گر در کسب و کار ایفا کنند.

معاون سازمان و سرمایه‌گذاری‌های بانک تجارت خدماتی همچون خدمات مشاوره‌ای، تامین زنجیره ارزش و راهکارهای تولید ارزش افزوده را از موارد مهم در سیاست‌گذاری بانک‌ها خواند و گفت: هرچند که بانک‌ها عمدتا کسب‌وکارهای نوین را به رسمیت نمی‌شناختند، اما اکنون بخشی از خدمات بانکی بر عهده این فین‌تک‌هاست.

سمیع افزود: بانک‌ها با حضور بازیگران جدید، راحت‌تر می‌توانند مدل کسب و کار خود را به روز کنند و یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های هر بانک، توسعه کسب و کارهای مبتنی بر تحولات بانک‌داری الکترونیک است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تحول دیجیتال بانک تجارت با رویکرد توسعه کسب و کار، یکی از کلان پروژه‌هایی است که برای مدت سه تا پنج سال تدوین شده و اکنون در مرحله ترسیم نقشه راه است.

به گفته معاون سازمان و سرمایه‌گذاری‌های بانک تجارت، پنجره نوآوری تجارت این بانک نیز با برنامه و اعداد و ارقام مشخص تدوین شده و از امروز آغاز به کار می‌کند.

 

منبع : ایسنا