نامزد نهایی ریاست بانک جهانی معرفی شد

منابع آگاه اعلام کردند که معاون وزارت خزانه داری آمریکا گزینه نهایی ترامپ برای ریاست بانک جهانی خواهد بود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری راهبرد بانک ،به نقل از بلومبرگ انگلیسی، منابع آگاه اعلام کردند که «دیوید مالپاس» معاون وزیر خزانه داری آمریکا گزینه نهایی دونالد ترامپ برای سمت ریاست بانک جهانی خواهد بود.

البته ترامپ در حال حاضر مصاحبه هایی را برای نامزدهای این پُست انجام می دهد؛ اما منابع آگاه در کاخ سفید اعلام کردند که غیر ممکن است که افراد دیگری بتوانند نظر ترامپ را به خود جلب کنند؛ مگر اینکه ترامپ خط فکری خود را تغییر دهد.

بر همین اساس افراد دیگری که ترامپ با آنها در حال مصاحبه است شامل رِی واشبورن رییس شرکت سرمایه گذاری خصوصی فرا مرزی آمریکا، مارک گرین رییس آژانس توسعه بین الملل، روبرت کیمیتی مقام ارشد سابق وزارت خزانه داری و ایندرا نویی رییس شرکت پپسیکو هستند؛ اما انتخاب نهایی مالپاس است.

بر پایه این گزارش، هیئت مدیره بانک جهانی از هفتم فوریه تا چهاردهم ماه مارس سال جاری میلادی به بررسی گزینه های ریاست بانک جهانی خواهد پرداخت. دیوید مالپاس بطور علنی از کاهش اعطای وام به چین که یکی از بزرگترین وام گیرندگان بانک جهانی است، حمایت کرده است.

بانک جهانی در سال مالی گذشته خود متعهد به اعطای تقریبا ۶۴ میلیارد دلار وام به بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه بود.