بهای سکه کاهش یافت

بهای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز سه شنبه پس از چند روز افزایش قیمت، روند نزولی گرفت و به سه میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید.

به گزارش راهبرد بانک ، بر اساس نرخ های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر، امروز معامله گران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروختند.
در معاملات امروز هر نیم سکه یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان عرضه شد.
هر ربع سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته شد که نسبت به دیروز تغییر قیمت چندانی نداشت.
در واحدهای طلافروشی نیز هر مثقال طلا یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۳۳۲ هزار و ۴۲۴ تومان قیمت گذاری شد که حاکی از روند کاهشی در مقایسه با دیروز است.
بخشی از ریزش قیمت ها به تعدیل بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی بازمی گردد که به حدود ۱۲۸۲ دلار رسیده؛ بخشی نیز متاثر از بازار داخلی ارز است؛ زیرا بهای ارزهای عمده نسبت به دیروز کم شد.
امروز صرافی های بانکی معاملات را با نرخ فروش هر یورو ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان و هر دلار آمریکا ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز کردند اما بهای این ارزها اکنون به ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان بابت هر یورو و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بابت هر دلار کاهش یافته است.
در سامانه سنا نیز دیروز میانگین فروش هر یورو ۱۲ هزار و ۵۸۶ تومان و هر دلار آمریکا ۱۰ هزار و ۸۱۹ تومان بود.
دیروز در سامانه سنا حواله یورو به طور میانگین ۹ هزار و ۵۳۰ تومان به فروش رفت؛ برای دیروز هیچ معامله ای بر پایه دلار در نیما ثبت نشده است.
نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.

منبع :ایرنا