ترامپ بانک مرکزی کشورش را به تمسخر گرفت

دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود با انتقاد از سیاست‌ های بانک مرکزی کشورش، آن را «تنها مشکل اقتصاد آمریکا» خواند و نوشت: مقام‌های این بانک درکی از بازار ندارند

به گزاش راهبرد بانک ،وی ادامه داد: آن‌ها متوجه اجتناب‌ناپذیر بودن جنگ‌های تجاری، تقویت ارزش دلار یا حتی تعطیلی دولت به دست دمکرات‌ها به علت (عدم تامین بودجه) امور مرزی نیستند.
ترامپ افزود: فدرال رزرو مانند گلف‌باز قدرتمند ولی بی‌استعدادی است که نمی‌تواند ضربه‌ای هدفمند داشته باشد و امتیاز کسب کند!
رسانه‌های آمریکایی در روزهای گذشته به نقل از منابع آگاه از نارضایتی ترامپ از مقام‌های بانک مرکزی این کشور و رایزنی‌های وی برای جایگزینی «جروم پاول» رئیس این بانک خبر داده بودند.
به نوشته خبرگزاری بلومبرگ، مشاوران ترامپ به او هشدار داده‌اند که اخراج پاول، می‌تواند اقدامی دردسرساز برای اقتصاد آمریکا در سال آینده میلادی باشد.
براساس پیش بینی این رسانه، تغییر در ترکیب ریاست بانک مرکزی آمریکا می تواند تاثیر مخربی بر بازارهای مالی داشته باشد و به اعتماد سرمایه‌گذارها ضربه بزند.
ترامپ از زمان آغاز به کار دولتش، مانور زیادی روی بهبود شاخص‌های اقتصادی داده است؛ بهبودی که کارشناسان آن را نتیجه سیاست‌های سال‌های پایانی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین این کشور می‌دانند.
وی به پشتوانه همین سیاست، تعرفه‌های سنگین تجاری روی واردات برخی محصولات کشورهای اروپایی و آسیایی وضع کرده و یک جنگ بزرگ تجاری را کلید زده است.
صندوق بین‌المللی پول پیشتر هشدار داده بود که سیاست یکجانبه‌گرایی دولت این کشور و افزایش موانع تجاری، ضربه‌ای به اقتصاد آمریکا و جهان خواهد بود.
کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که شیب رشد اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و سیاست‌های ترامپ، انزوای بیشتر این کشور در عرصه تجارت بین‌المللی را به همراه داشته باشد.

منبع :ایرنا