توقف دریافت نقدی عوارض خروج در شعبه های بانکی از شنبه آینده

همه شعبه های بانک ملی ایران (مرزی و غیرمرزی) از شنبه آینده (بیست و چهارم آذرماه) عوارض خروج را به طور نقدی دریافت نمی کنند.

به گزارش راهبرد بانک، سیزدهم آذرماه تارنمای بانک ملی ایران از عملیاتی شدن سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان امورمالیاتی کشور خبر داده بود.

آن زمان اعلام شد همه شعبه های مرزی بانک ملی ایران از چهاردهم آذرماه عوارض خروج را به طور نقدی دریافت نمی کنند.

عصر چهارشنبه ۲۱ اذر  مرحله دوم این طرح آغاز شد.

بر پایه اعلام تارنمای بانک ملی ایران، از شنبه آینده وجوه عوارض از طریق فیش نقدی در شعبه ها دریافت نمی شود.

برای این منظور درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور، دستگاه های پوز، کیوسک و CASHLESS و نرم افزارهای موبایلی بله و ایوا در دسترس است.

این اقدام گامی برای تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل امور بانکی و پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی ارزیابی می شود.

بیست و نهم فروردین ماه امسال سازمان امور مالیاتی میزان عوارض خروج از کشور را براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۷ اعلام و ابلاغ کرد.

عوارض خروج از کشور برای سفر عتبات عالیات از مرزهای زمینی و دریایی ۱۲۵ هزار ریال و از مرزهای هوایی ۳۷۵ هزار ریال تعیین شد.

همچنین عوارض خروج برای سفر عمره مفرده و تمتع از همه مرزهای کشور برای بار اول یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، برای بار دوم یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

همچنین عوارض خروج برای سایر سفرهای خارجی از همه مرزهای کشور برای بار اول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، برای بار دوم سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تعیین شد.

منبع ایرنا